Известие

Collapse
No announcement yet.

Малко тъпи въпроси...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Малко тъпи въпроси...

    Здравейте колеги.
    Няколко дена се занимавам с Алфата на една сгодна мома
    Тя и момата хубава и алфата хубава ама това е друг въпрос.
    След много мъки вече количката не тропа.Малйии как са ги направили тези пластмаси италиянците...тц тц тц... Но вече е като нова.Е,замина ми силикон колкото за апартамент със стара дограма и дунапрен за два матрака но вече ни тропва ни скръцва
    Малко я позагледах кое къде и как по мотор,скорости и окачване.Всичко е добре за сега но имам няколко въпроса...Почвам с "новобращините" ама ще ме извините и няма да ми се карате понеже хич не ги схващам тия ваште коли.

    Машинката е 146 2.0ТД ръчна кутия,ама незнам коя година

    1.Прегледах форума и изчетох темите за маслата.Разбрах че им сипвате Селения Голд или 20К,или Мотул някакво си беше там.Ще може ли да ме светнете в далверата не каква марка масло а какъв вискозитетен индекс на маслото му дават на този мотор.До сега му е сипвала Кастроли-Мастроли и всякакви там помии.От сега ще я подържам аз тази кола.Така че скоро ще има промивка и зареждане с ново.Наблягам че не питам за марка а за вискозитет.Бива ли да му налея 10W40 полусинтетика или заради турбото да кача малко класа?!

    2.Отворих казанчето на хидравликата.Малеее...ъ-ъ-ъ-ъ ...Това ми беше първата реакция.Черно,черно че чак синьо (това беше за някое малцинство май).Прочетох из постовете че трябва цвета да е алено червен.На хидравликата на Алфа ATF ли се сипва или просто си е нормално хидравлично но оцветено от производителя?

    3.В кутията може и да има може и да няма Гледах някой не беше доволен от синтетика на ОМВ 75W90,друг сипва 80W90... А какво му дават в действителност?
    Кой беше казал пак тук във форума че имало някаква табела с масла и т.н. под капака...Ейии утрепах се да я търся и няма та няма.За това питам тук.

    Така...с маслата приключихме и идва следващия въпрос:

    4.За да запали колата й трябват 1-2 секунди въртене.Като запали и поработи,при форсиране си препушва черно (не е от нафтата).Както си караш и като подадеш газ бая чернилка се сипе отзад,направо кюмюр...И аз карам дизел,пали на четвърт,не пуши въпреки че е на около 550000км,а невярвам че горката алфичка да се е сдухала за 270 000км.Е в случая сравнявам 27 годишен Мерцедес с 12-13-15 годишна Алфа ама все пак дизела си е дизел.По тези симптоми които споменах ми прилича на неправилно зацепване,или нормално да си бълва чернилка и да пали малко с повечко въртене.Нищо не казах за въздушния филтър понеже още ме е страх да го отворя

    Какво щях да питам още...?
    Май е това за сега.
    Нали няма да ми се карате че задавам такива въпроси,ама както писах по-горе за първи път се сблъсквам с Алфа,а и девойката е "арна" така че съм длъжен да се направя на "жентълмен" и да я оправя...колата де
    MB W123 240D
    Alfa 146 2.0 TD

  • #2
    1. Селения 10W40 - 5 литра и ще ти остане към 800 мл. Пълна синтетика няма смисъл да слагаш на този двигател и на тези километри

    2. Масло Tutela G1/A (ама не съм абсолютно сигурен, де)

    3. Тутела ZC90 (пак не съм абсолютно сигурен )

    4. Това, че пуши, може да си е и от задръстен въздушен филтър, може и турбото да е тръгнало да дава фира вече, но трудното палене, особено лятото, нещо не звучи добре . Наистина може да е и в следствие на неправилно зацепване на помпата, но си трябва специалист
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Здрасти, колега! За да не спамя в темата да ти кажа, че имаш лично съобщение от мен .
      Alfa Romeo 75 24V

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от trustworthy
        2. Масло Tutela G1/A (ама не съм абсолютно сигурен, де)
        3. Тутела ZC90 (пак не съм абсолютно сигурен )
        А тези масла нямат ли си аналози.В смисъл не е задължително да са Тутела. Другите фирми също имат подобни продукти.

        но трудното палене, особено лятото, нещо не звучи добре
        То така си палела и зима и лято.НЯмала разлика.И на мен ми мина през акъла за сдухан мотор ама грам масълце не хапвала количката.


        Първоначално публикувано от W123
        Какво щях да питам още...?
        Сетих се...
        Абе колеги дайте линк към смяна на филтъра на климатика че вече ми се кръстосаха очите от четене и търсене и пак нищо смислено не намерих.Явно прочетох всичко което не трябва и съм изтървал точната тема
        MB W123 240D
        Alfa 146 2.0 TD

        Comment


        • #5
          За хидравликата става всяко масло отговарящо на стандартите ATF или DEXRON II , за скоростната кутия по добре е TUTELA ZC 75 Sint /сещаш се що синтетично е по-добре/.
          Филтъра на климатика е под дясната кора, под чистачката. Кората се маха трудно и освен винтове има и щипки /внимавай като ги вадиш че са близо до стъклото, да не го спукаш/ , на тази кора се държат и шлаухкките на пръскалките /не дърпай силно да не ги изпръгнеш/отдолу има и друга кора /която отвежда дъждовната вода/ тя се маха лесно и най отдолу е филтъра на въздуха. Оригиналните са с метална мрежичка и вата и могат да се перат, но по-новите са хартиени и се сменят /все пак са консуматив/.
          Дано да сме помогнали....и успех с момата/колата
          Mitsubishi Outlander
          Mitsubishi Space Star
          Daihatsu Terios

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Crusader
            За хидравликата става всяко масло отговарящо на стандартите ATF или DEXRON II
            Е супер значи.Таман ми остана около литър от мойта кутия и ще го сменя.То е Dextron 3 което не е проблем,а дори е с по-добри качества.А я пак да направя една аналогия.На хидравлика на Мерцедесите в казанчето има филтър който се сменя при смяна на масло.Такова нещо има ли тук че да не се окаже че таман съм го източил и да видя че има и да връщам старото и да обикалям по магазините да търся.
            Сега ми мина и през акъла...
            Мисля да го сменя по следния начин.Понеже ме е страх да се рзкачат маркучи и снадки най лесния начин и безопасен същевременно е да се изтегли старото масло,долива се с ново и се правят 4-5 пълни оборота на волана като се задържа в крайните положения.Така се осигурява циркулация на маслото и новото се омесва със старото.Пак се изсмуква и така докато се промие и зареди с новото.По този начин заминава малко повече,но поне не се рискува за се скъса някой маркуч при разкачането или да се "смачка" някоя резба.Бива ли идеята или пак си има някой чалъм по който да стане по-лесно?!


            Филтъра на климатика е под дясната кора, под чистачката. Кората се маха трудно и освен винтове има и щипки/внимавай като ги вадиш че са близо до стъклото, да не го спукаш/
            Оооо,вече съм цар на щипките и винтовете.Направо ги свалям с поглед.Най ми харесаха онези на малките елементи на интериора които са металните и от едната страна влизат в каналчетата на панелчето а от другата защипват към ламарината.Тия щипки само като ме видят и сами се откопчават
            MB W123 240D
            Alfa 146 2.0 TD

            Comment


            • #7
              Аз имам ТД и пали от четвърт оборот. Виж някоя свещ да не е заминала.
              Alfa Romeo 156 2.4 JTD
              Fiat Coupe 2.0 16V

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от rtfm
                Аз имам ТД и пали от четвърт оборот. Виж някоя свещ да не е заминала.
                Ще ги погледна,но ако е заминала то тогава двигателя ще тресе 2-3 секунди докато сработи въпросния цилиндър.А не тресе.По индикацията на лампата за подгряването не се вижда да има проблем.Ако изгори свещ би трябвало да не свети коректно-я със закъснение,я за малко....
                Цялата работа ми прилича на кофти зацепване.
                Ще видя след смяна на филтъра дали ще има разлика но ме съмнява.
                Та кой викате в Пловдив е човека при който да отида да я погледне и евентуално да я презацепи?
                MB W123 240D
                Alfa 146 2.0 TD

                Comment


                • #9
                  Смяната на маслото става по описания от теб начин /тоест с промивка/ но се разкача една скоба на серпентината на хидравликата. ще я познаеш една Uобразна тръба точно под радиатора на колата /работи се от долу/ и точно където свършва серпентината се разкачат маркучите и се източва течността. Волана се върти в крайно дясно и ляво положение няколко пъти за да излезе течността от рейката /по мое мнение не бива да се пали ДВГ-то, ма други специалисти са на друго мнение/ наливаш пак течността и палиш, въртиш в крайни положения няколко пъти докъто се самообезвъздуши /ще звучи малко странно в началото/ караш така един ден и после повтаряш процедурата, събира около 900 мл. масло. И да може да сложиш и DEXRON III.
                  Успех колега!
                  Mitsubishi Outlander
                  Mitsubishi Space Star
                  Daihatsu Terios

                  Comment


                  • #10
                    Мерси...сега скачам да го сменям по описания начин.От поста ти разбирам че няма филтър на хидравлика.Айде след малко ще споделя как съм се справил.
                    MB W123 240D
                    Alfa 146 2.0 TD

                    Comment


                    • #11
                      Готово смених го ама малко ме достраша да разкачам маркучи.Смених си го по по-простия начин.Със спринцовка 50куб. изтеглих старото масло от казанчето и долях колкото да не засмучи въздух.Палене,въртене в крайно ляво-дясно,после пълен ляв,гася и пак смуча.Пълня,ляво-дясно,пълен десен,гася и смуча.И така 6-7 пъти.Вече накрая маслото си стана нормалния малино червен цвят.За цалата работа си отиде 1 литър.Досвидя ми да сложа Декстрон 3 и затова си му сипах Д2 понеже имах 1 литър и се чудих какво да го правя.
                      Ама се уплаших какво излезе отвътре.Пясък,тиня,две жаби и един умрял плъх.Абсолютна гнусотия.Като й казах на мадамата че ще сменя масла на скорости,двигател,хидравлик и спирачки тя ме погледна очудено и каза че тая кола имала само масло на двигател Успокоих я че на мойта се сменя и на диферинциял и че не се е минала като е купувала колата
                      Като казах спирачки,течност със спецификация DOT4 мисля е абсолютно достатъчна,нали.Нqма смисъл да слагам DOT5 или DOT5.1 ?!
                      MB W123 240D
                      Alfa 146 2.0 TD

                      Comment


                      • #12
                        Спокойно разкачай маркучите, но преди това си купи 2 скобички 20-25 мм. и като ги разкачиш ти гарантирам тиня за още едно блато...
                        Бе не се коркай те мацките е важно други работи да правят добре...колите са наша работа, гледай мен освен мойта си кола подържам и на жената и на тъщата /кога ли ще и срежа някой спирачен маркуч /

                        Майтап бе Уили
                        Mitsubishi Outlander
                        Mitsubishi Space Star
                        Daihatsu Terios

                        Comment


                        • #13
                          Я да продължа малко с "тъпите въпроси" както си и кръстих темата
                          Значи има на колата някаква аларма която не работи и ще я карам тази седмица на алармаджия.По мое мнение с което се съгласи и собственичката,ще се сложи нова аларма,но само аларма.Няма да се връзва към централното и прозорците.Те си остават да работят независимо от нея понеже съм виждал два пъти от жеги и калпави блокове след като заключиш колата алармата да я отключи.
                          Сега да питам за да не се налага да се караме с майсторите.Алармата към вратите и багажника как се управлява.В смисъл гледах по вратите че няма бутони за отворена врата а отдолу има една такава джаджа де прилича на магнитен контакт.Предполагам от там се взима информация дали е затворена вратата.Когато се слага аларма на тази кола този превключвател ли се използва или се дупчи купето и се слагат механични прекъсвачи-демек бутони.Ако се използват тези магнитните контакти има ли вероятност нещо да стане като се върже към тях алармата-да даде индикация за отворена врата,да се прецака нещо управлението на захранването на централното...все такива неприятности.Та това ми е единия въпрос-ако някой ми каже че ще дупчи по колата да го оставя ли да работи или да му пробия аз главата с една кирка

                          И следващото питане-сигурно е писано тук и из темите на другите модели на Алфа ама честно нещо немога да го намеря с търсачката,но къде в Пловдив може човек да отиде при готин алармаджия и при добър майстор който да разбира на зацепването на ангренажа и има подходящите там инструменти и приспособления...
                          MB W123 240D
                          Alfa 146 2.0 TD

                          Comment

                          Working...
                          X